ارتباط اسلیو معده و سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا بعد از جراحی اسلیو معده

ما در کلینیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنیک‌های پیشرفته، می‌توانیم با خیال راحت اطمینان حاصل کنیم که شما به راحتی وزن کم می‌کنید و سبک زندگی سالم‌تری را پیش می‌برید. بسیاری از مواقع ما اسلیو معده (اسلیو گاسترکتومی) را برای کمک به کاهش وزن به دلیل مزایای زیادی که دارد توصیه می کنیم. البته همه جراحی ها دارای خطر و عوارض خاص خودشان هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید لحظه ای به سنگ های صفراوی و بیماری کیسه صفرا که با چاقی و همچنین جراحی چاقی مرتبط است، توجه کرده وآن را امروز بررسی نماییم.

مشکلات کیسه صفرا مرتبط با چاقی

افرادی که دارای اضافه وزن بیش از اندازه می باشند بیشتر از افرادی که دارای توده بدنی ایده آل تری هستند، از بیماری کیسه صفرا رنج می برند. این موضوع شامل مشکلات عفونت یا التهاب کیسه صفرا و همچنین سنگ کیسه صفرا است. سنگ کیسه صفرا یک مشکل برای افرادی است که از کلسترول بالا رنج می برند، که خطر قابل توجهی برای سلامتی عمومی آن ها دارد.

آیا اسلیو معده برای درمان مشکلات کیسه صفرا مفید است؟

بله، عمل اسلیو معده می‌تواند در درازمدت مفید باشد زیرا این روش به بیماران کمک می‌کند وزن کم کنند و به توده بدنی ایده‌آل‌تری دست یابند. با این حال، احتمال مشکلات کیسه صفرا پس از جراحی کاهش وزن نیز وجود دارد که بیماران باید آن را جدی بگیرند.

آیا مشکلات کیسه صفرا پس از انجام عمل جراحی اسلیو معده ممکن است رخ دهد؟

در جواب به این سوال باید بگیم که بله، و این موضوعی است که بیماران باید در نظر داشته باشند. کاهش وزن سریع می تواند باعث تشکیل سنگ کیسه صفرا شود. از آنجایی که بیماران جراحی کاهش وزن سریع وزن کم می کنند، احتمال سنگ کیسه صفرا و بیماری کیسه صفرا در دو سال اول پس از جراحی چاقی وجود دارد.

علائم و نشانه های بیماری کیسه صفرا

  • علائم و نشانه های رایج سنگ کیسه صفرا شامل موارد زیر است:
  • درد در قسمت بالای کمر یا شکم
  • تهوع و استفراغ
  • سوء هاضمه
  • سوزش سردل
  • بوع بسیار نامطبوع گاز معده
  • نفخ

گزینه های درمانی برای مشکلات کیسه صفرا

رایج ترین درمان برای بیماری کیسه صفرا جراحی است که اغلب شامل برداشتن خود کیسه صفرا می شود. این روش نسبتا ساده و معمولی است، به این معنی که در کل کم خطر است. پزشک عمومی شما می‌تواند در طول مشاوره ماهیت جراحی را با جزئیات بیشتری با شما در میان بگذارد. به بهبود سبک زندگی خود فکر کنید

سنگ کیسه صفرا یا بیماری کیسه صفرا را به عنوان یک شکست در مسیر سلامتی خود تصور نکنید. فقط توجه داشته باشید که این چیزی است که ممکن است رخ دهد و درمان های ساده ای وجود دارد که می تواند نیازهای شما را برطرف کند.

ما بسیار خوشحال خواهیم شد که تمام خطرات و مزایای مرتبط با عواقب جراحی چاقی را بررسی کنیم تا بدانید چه انتظاری دارید و چگونه می توانید سلامتی خود را در آینده حفظ کنید.

درباره عمل جراحی کاهش وزن خود بیشتر بدانید

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد جراحی اسلیو معده و اینکه چگونه می تواند سلامت و تندرستی عمومی شما را بهبود بخشد، حتماً همین امروز با مرکز جراحی کاهش وزن ما تماس بگیرید. همچنین شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر درباره عمل اسیلو معده مقاله مشابه ما که درباره عمل اسلیو معده چیست | اطلاعات لازم درباره عمل اسلیو معده و عمل گاسترکتومی آستینی چیست را مطالعه نمایید. دکتر امیر احمدی و تیمش به شما کمک خواهند کرد که مراقبت‌های عالی را دریافت کنید و به توده بدنی سالم تری برسید.

مزایای جراحی اسلیو معده

در طی عمل اسلیو معده معده کوچکتر می شود و همچنان به طور طبیعی عمل می کند، بنابراین می توانید اکثر غذاها را فقط در مقادیر کم تحمل کنید. در صورت تمایل این عمل را می توان بعداً به بای پس معده Roux-En-Y تبدیل شود. در این عمل قسمت بالایی معده را که هورمون هایی را که باعث تحریک گرسنگی می شوند (گرلین) تولید می کند، از بین می برد، بنابراین اشتهای شما اغلب کاهش می یابد. ترشح اسید معده ی کمتر، بنابراین احتمال زخم معده کمتر است و از آنجایی که روده دست نخورده باقی می ماند، احتمال انسداد روده (انسداد)، کم خونی، پوکی استخوان و کمبود پروتئین و ویتامین کمتر است.

جمع بندی

عمل جراحی اسلیو معده میزان مصرف غذای شما را محدود می کند که منجر به کاهش وزن می گردد. شما پس از عمل ممکن است از 25 الی 45 کیلوگرم وزن کم کنید. این عمل به صورت لاپاراسکوپی با برش های کوچک در قسمت فوقانی شکم انجام می شود. قسمت اعظم قسمت چپ معده برداشته می شود. در صورت تمایل به عمل جراحی اسلیو معده می توانید به کلینیک فوق تخصصی دکتر امیراحمدی مراجعه نمایید و از پزشکان متخصص ما در این زمینه مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مهم این پست . . .

بنر تبلیغی
Call Now Button