از ابدومینوپلاستی چه باید بدانیم

Abdominoplasty

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟ آیا این روش درمانی بهترین راهکار برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام است؟ ابدومینوپلاستی چه مزایا و معایبی دارد؟ چه کسانی بهترین کاندید های عمل زیبایی شکم هستند؟ این سوالات ذهن تمامی افرادی که از اندام خود راضی نیستند را درگیر می کند. اما آیا می دانید پاسخ آنها چیست؟ با ما همراه باشید.

عمل ابدومینوپلاستی چگونه است؟

بدون تردید یکی از شایع ترین مراجعات افراد خاص به پزشکان زیبایی، جراحی شکل نافرم شکم آنها است. مخصوصا خانم های بارداری که بعد از زایمان دچار افتادگی و شل شدگی پوست شکم می شوند، همیشه به دنبال راهکاری برای درمان این مشکل در بدن خود هستند.

برای این که بتوان از اندامی ایده آل و جذاب برخوردار بود، لازم است برخی جراحی های خاص بر روی بدن انجام شود. از جمله این جراحی ها می توانیم به ابدومینوپلاستی اشاره کنیم. عمل ابدومینوپلاستی در اصل یک عمل جراحی برای زیبایی شکم و پهلو است، که یک اقدام تهاجمی برای کشیدن و صاف کردن شکم به شمار می رود.

این جراحی از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل لازم است پیش از عمل پزشک متخصص در این زمینه را انتخاب کنید. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح چاقی، با تجربه بالایی که در زمینه عمل ابدومینوپلاستی دارد، انتخابی عالی برای متقاضیان این جراحی زیبایی به شمار می رود.

چه کسانی نباید اقدام به جراحی ابدومینوپلاستی نمایند؟

با این که این روش جراحی می تواند به شکل فوق العاده ای زیبایی و تناسب اندام به وجود آورد، اما برای تمام انسان ها مناسب نیست. مثلا خانم هایی که قصد دارند مجددا باردار شوند، به هیچ عنوان نباید از این روش زیبایی شکم استفاده کنند.

علاوه بر آن خانم هایی که تاکنون باردار نشده اند نیز کاندید مناسبی برای عمل ابدومینوپلاستی به شمار نمی روند. البته این دسته از افراد می توانند از روش ترمیم بدون دوختن عضله  استفاده کنند. یا این که ابتدا زایمان نموده و سپس برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی اقدام کند.

وزن ایده آل

افرادی که از وزن زیادی برخوردار هستند نمی توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند. ابتدا باید وزن ایده آل خود را به دست آورده، و سپس اقدام به جراحی زیبایی شکم کنند. زیرا جراحی ابدومینوپلاستی در اصل برطرف کردن پوست اضافی از روی بدن است. که افراد چاق ودارای اضافه وزن پوست آویزان در قسمت شکم و پهلوی خود ندارند.

مهمترین عوارض این عمل جراحی چه می باشد؟

هر عمل زیبایی برای بدن عوارضی را به همراه دارد. از این رو افرادی که اقدام به جراحی ابدومینوپلاستی می نمایند نیز، در صورتی که زیر نظر پزشک متخصص عمل آنها انجام نشود ممکن است با عوارض مختلفی رو به رو شوند. از جمله مهمترین عوارض عمل ابدومینوپلاستی باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • تجمع مایع در زیر پوست
  • بروز خونریزی، عفونت و لخته شدن خون در محل برش
  • از دست دادن پوست
  • بروز مخاطرات بعد از بیهوشی
  • ایجاد تغییرات حسی در پوست
  • تورم و تغییر رنگ در پوست
  • نکروز چربی
  • تورم طولانی مدت در پاها
  • شل شدن پوست بعد از عمل
  • ترومبوز ورید عمقی و بروز بیماری ها و مشکلات قلبی و عروقی
  • بروز آسیب عصبی
  • احساس درد و حساسیت به مدت چند ماه بعد از عمل ابدومینوپلاستی

آیا عمل ابدومینوپلاستی مشمول بیمه می شود؟ 

از آنجایی که این عمل جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود، مشمول بیمه قرار نمی گیرد.

هزینه تقریبی جراحی زیبایی شکم چقدر است و این عمل در کجا انجام می شود؟

به طور کلی باید بگوییم میزان هزینه ابدومینوپلاستی حدود 12 میلیون تومان می باشد. که بیشتر این جراحی ها در بیمارستان انجام می شود.

چند سال پیش نزد دکتر امیر احمدی جراحی اسلیو معده انجام داده ام. اکنون قصد دارم پوست آویزان شکم خود را بردارم. این جراحی چقدر زمان بر است و ایا خطری نیز دارد؟ 

عمل ابدومینوپلاستی هیچ خطری ندارد و تقریبا 2 ساعت زمان برای انجام آن لازم است.

برای جلوگیری از آویزان شدن پوست شکم بعد از لاغری چه باید کرد؟

بدون شک روش های مختلفی برای پیشگیری از بروز افتادگی در پوست شکم وجود دارد. اما مسئله مهم در ابتدا خلاص شدن از شر اضافه وزن و رسیدن به تناسب اندام است.

آیا بعد از جراحی چاقی تمامی چربی های شکم از بین می رود؟ 

بدون شک انجام جراحی های لاغری می تواند به میزان قابل توجهی چربی های بدن را کاهش دهد. اما در صورتی گه این چربی ها ازبین نروند، می توان با روش های دیگری زیبایی و تناسب اندام را بدست آورد. روش هایی از جمله عمل ابدومینوپلاستی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مهم این پست . . .

بنر تبلیغی
Call Now Button